چگونه از پیری پوست جلوگیری کنیم؟

چگونه از پیری پوست جلوگیری کنیم؟

۶راز جوان ماندن پوست:

پوستتان را از نور خورشید محافظت کنید
این راه بهترین شیوه برای جوان نگه داشتن صورت است. بخش اعظم آسیب‌های چهره از بخش UVA طیف نور می‌آید، بنابراین شما باید به کرم‌های ضد آفتاب عادت کنید تا هم از این طیف نور و هم از نور UVB که باعث آفتاب سوختگی می‌شود مصون بمانید. استفاده از کلاه آفتابی نیز ایده خوبی است.
۲. کرم‌ها و لوسیون‌ها
مرطوب‌کننده‌ها، پوست‌های خشک بیشتر در معرض چروک هستند و مرطوب کننده به خوبی از خشک شدن پوست جلوگیری میکند . مرطوب‌کننده‌ها به چهره‌هایی که چربی کمتری دارند آب می‌رسانند و در بسیاری اوقات دارای گلیسیرین هستند. همچنین کرم‌های لایه‌بردار  می‌توانند ظاهر پوست سال‌خورده را ترمیم کنند و با از بین بردن سلول‌های مرده پوست مشکل پیری چهره را برطرف کنند.
۳. استرس نداشته باشید
حذف کامل استرس از زندگی تقریبا غیرممکن است اما برای نجات زیبایی خود مجبورید عضلات پیشانی‌تان را شل کنید! چراکه در زمان استرس معمولا اخم می‌کنید و پیشانی‌تان را چین می‌اندازید. از طرفی خود این چین و چروک‌ها باعث افزایش استرس می‌شوند و پیری زودرس را به ارمغان می‌آورد.

۴.صورت خود را دو بار در روز بشویید!
شستن و تمیز کردن روزانه‌ی پوست در همه‌ی دوره‌های زندگی ضروری است، اما بعد از رسیدن به سی‌سالگی باید به این عادت رفتاری بیش از گذشته پایبند باشید. برای پاکسازی و شست‌وشوی صورت از پاک‌کننده‌ی ملایم و مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. انواع پوست چرب، خشک، طبیعی و مستعد آکنه نیاز به شوینده‌ی مناسب خود دارند.

۵. مصرف سرم‌های حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست
در ادامه بحث جلوگیری از پیری صورت باید گفت ویتامین‌ها از جمله مواد مفید برای حفظ جوانی و شادابی پوست هستند و مصرف سرم‌های حاوی آن‌ها زیر نظر پزشک متخصص، روی صورت شما معجزه خواهد کرد. علاوه بر مرطوب‌کننده، برای تأثیر بیشتر در حفظ سلامتی و آب‌رسانی قوی، باید استفاده از سرم‌ها را نیز در عادت‌های رفتاری خود بعد از گذر سی‌سالگی بگنجانید.دریافت میزان کافی از انواع ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین‌های E و C و A می‌تواند بر روی سلامتی و جوانی افراد تاثیر گذار باشد.

۶. خواب کافی داشته باشید 
با اینکه شما وقتی خواب هستید فعالیت زیادی ندارید اما پوست شما شدیدا در حال فعالیت است. سعی کنید حتما ۷ الی ۸ ساعت در طول شب بخوابید تا فعالیت بازسازی پوست‌تان بهینه شود و پوست فرصت کافی برای بازسازی داشته باشد. با این کار وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت.بر طبق مطالعات خواب، علاوه بر حلقه‌های سیاه و کیسه‌هایی که در زیر چشم‌ها قرار دارند، خواب کافی به زندگی کلی کمتری نسبت داده نشده است.کمبود خواب به سلول‌های پوستی فشار می‌آورد و تولید سلول‌های جدید را مختل می‌کند.