روتین پوستی چیست؟

روتین پوستی چیست؟

روتین پوستی به انجام برخی کارهای مفید به صورت مداوم و استفاده درست و منظم از یکسری محصولات مراقبت از پوست گفته می شود که می تواند پوست شما را در بهترین حالت خود حفظ کرده و بسیاری از مشکلات شما را برطرف کند. از آنجا که نوع پوست در افراد متفاوت است، روتین مراقبتی هرکس نیز مخصوص خود اوست و نمی توان برای همه یک نسخه را تجویز کرد. اما یکسری اصول خاص در این باره وجود دارد که رعایت کردن آن برای همه ضروری است. در این مقاله تمام این اصول را بررسی می کنیم.

مرحله اول پاکسازی و شستشو پوست:
اگر میکاپ روی پوست شماست اول با محلول آرایش پاکنن پوست صورت را از آلودگی و میکاپ تمیز کنید
سپس با شوینده بشورید

مرحله دوم تونر:
در واقع تونرها برای کمک به بازگشت pH طبیعی پوست پس از استفاده شوینده ها هستند اما پاک کننده های صورت در حال حاضر بسیار متعادل شده اند و بنابراین استفاده از تونر مرحله ضروری در روتین های پوستی محسوب نمی شوند. اگر دوست دارید می توانید از آن ها استفاده کنید. تونر ها هیدراته کننده اند و پوست را برای انجام باقی موارد روتین آماده میکنند

مرحله سوم سرم ها و آبرسان ها:
سرم ها محصولات درمانی غنی از مواد مغذی هستند که مشکلات پوستی خاصی را برطرف می کنند. بنابراین بهتر است استفاده از آن ها را تا حد ممکن در برنامه روزانه خود بگنجانید.

مرحله چهارم کرم دور چشم:
استفاده از کرم دور چشم حداقل هر شب از ۲۰ سالگی بسیار مهم است. این کرم ها برای حفظ ضخامت و استحکام پوست اطراف چشم مهم هستند. استفاده منظم از کرم دور چشم به مرور زمان باعث می شود پوست پلک حالت ارتجاعی داشته باشد و از ایجاد خطوط ریز یا از بین رفتن کلاژن جلوگیری کند.

مرحله پنجم مرطوب کننده:
همه نیاز به مرطوب کننده دارند، حتی اگر پوست چربی دارید.
اکثر متخصصان توصیه می کنند که بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده زمانی است که پوست هنوز مرطوب است. بنابراین هرچه زودتر از سرم و داروی خود استفاده کنید، زودتر می توانید با مرطوب کننده خود، آبرسانی مورد نیاز خود را انجام دهید.

مرحله ششم (شب ها نیاز نیست فقط روز) ضدآفتاب:
کرم ضد آفتاب باید آخرین مرحله در مراقبت از پوست در طول روز باشد که بسیار مهم است و برای درمان پوست بخشی ضروری است